BOBBO SUNDGREN
Utbildad etnolog och och copywriter

Hej! Mitt namn är Bobbo Sundgren. Jag skrev Så blev jag ett av Sveriges värsta nättroll, som gavs ut 2020 på Pug Förlag. Bibliotekstjänst ger min bok betyget 3/5, som motsvarar ”bra” (publicerad i BTJ-häftet nr 6, 2020. Lektör: Mikael Johansson). 11 mars 2020 föreläste jag om boken på Stadsbiblioteket i Göteborg. Både Aftonbladet och Expressen har skrivit om boken. Det var jag som skapade ordet Talktrigging™, som står för att sätta igång snacket i sociala medier.

Jag är utbildad etnolog och copywriter och har varit Brand Specialist på Universal Avenue, affärsutvecklare på Copyfabriken och Head of communication på HXP Sweden AB. Det var jag som skapade begreppet Talktrigging.

Bland de som jag har sålt marknadsföring till finns PEAB, Riksantikvarieämbetet och Svenska kyrkan.

Jag har skapat allt från politisk PR i Afrika till Jullbord för Hemlösa på restaurangen Mat & Potatis på Hisingen.

Under 4 veckor utbildar jag företag i att sätta igång snacket på Facebook. Mitt jobb är att göra mig själv onödig. HÄR är mitt CV.