BOBBO SUNDGREN
Utbildad etnolog och copywriter som uppfann TALKTRIGGING™

Hej! Jag heter Bobbo Sundgren och skrev boken Så blev jag ett av Sveriges värsta nättroll, som ges ut 2020 på Pug Förlag. Förutom att jag är utbildad etnolog och copywriter, så har jag forskat i flera år på hur publiken på sociala medier reagerar på olika slags content. Parallellt har jag arbetat med försäljning, exempelvis för Universal Avenue. Mestadels har jag sålt digital marknadsföring. Jag har även arbetat som affärsutvecklare på Copyfabriken och som kommunikationsansvarig på HXP Sweden AB. Mitt vilda liv har gjort mig till en expert på förtjänad uppmärksamhet! Idag tar jag avstånd från negativ retorik och falskhet. TALKTRIGGING™ är mitt eget varumärkesskyddade begrepp och betyder ”att trimma pratet”. Det handlar om detta:

Att med hjälp av psykologiska antaganden beskrivna i min bok, skapa innehåll (content) i sociala medier, som engagerar följarna. Följarnas engagemang gör innehållet synligt för följarnas vänner och dessa vänners vänner, som också engagerar sig. Osv.